Migrantenspreekuur Graan voor Visch

10 nov 11:51

Iedere vrijdag van 14.00-17.00 uur staan vrijwilligers van het Migrantenspreekuur klaar om bezoekers te helpen met hun vragen.

Het spreekuur komt voort uit de samenwerking van een groot aantal migranten- en vluchtelingenorganisaties in Haarlemmermeer en wordt gehouden in wijkgebouw De Nieuwe Silo in de wijk Graan Voor Visch in Hoofddorp.

Uitgangspunt van het spreekuur is dat de hulpverlening voor iedereen vrijwillig, dichtbij en gratis kan worden aangeboden.
De laagdrempelige voorziening biedt inwoners die met vragen zitten over verschillende onderwerpen de service om zonder wachttijden in de eigen taal geholpen te worden.
Vertegenwoordigers van migranten- en vluchtelingenorganisaties zijn aanwezig en helpen onder meer bij vragen op het gebied van zorg, inkomen, scholing, het invullen van formulieren, het vertalen van brieven of het orde krijgen van de administratie. Daar waar de ondersteuning niet direct kan worden geboden wordt doorverwezen naar bijvoorbeeld Stichting Meerwaarde of andere professionele organisaties.

Inloopspreekuur artikel