Wijkcentrum ’t Rietland

In Badhoevedorp is wijkcentrum ’t Rietland te vinden. Deze Maatvast-locatie is een belangrijke en unieke ontmoetingsplek voor senioren en 40-plussers uit Badhoevedorp en omstreken. Buurtbewoners kunnen dagelijks in ’t Rietland terecht voor een praatje of een kopje koffie. Daarnaast beschikt het centrum over een grote groep enthousiaste vrijwilligers, die veel cursussen en leuke activiteiten organiseert.

Op de eerste vrijdag van de maand vindt de altijd gezellig bingo plaats. Op de tweede vrijdag van de maand wordt in ’t Rietland een gezellige buurtmaaltijd georganiseerd. Inschrijven kan in de week van de maaltijd van maandag t/m donderdag, bij de receptie van ’t Rietland.

Dit
zeggen
zij!

• 'Echt een tweede huiskamer voor veel bezoekers, en voor mij ook'

“Als ik thuis uit het raam kijk, zie ik ’t Rietland liggen. Toch ben ik er vroeger nooit geweest. Net als veel mensen in Badhoevedorp kende ik het wijkcentrum wel, maar was het er nooit van gekomen om binnen te lopen. Tegenwoordig ben ik er vaak een paar keer per week.”

Nel Grevenstuk

Vrijwilliger 't Rietland

#ditismijnmaatvast

• ‘Ik loop mee, denk mee, doe mee’

“Toen ik werkloos raakte, dacht ik: wat nu? Ik heb graag wat te doen. Ik kende de beheerder van ’t Rietland, onze kinderen zaten op dezelfde school. Dus zo ben ik hier begonnen, nu ongeveer elf jaar geleden. En ik ben gebleven, ook toen ik weer een baan vond. Eerst werkte ik voornamelijk achter de receptie, ook vanwege mijn vroegere werk als secretaresse. Na een paar jaar wilde ik liever iets actievers en meer tussen de mensen. Sindsdien ben ik vast op maandagochtend gastvrouw in ’t Rietland en om de week op donderdagmiddag. Dat vind ik heerlijk.”

Marjon Oudejans

Vrijwilliger 't Rietland

• Het is altijd gezellig bij wijkgebouw ‘t Rietland

Het is altijd gezellig bij wijkgebouw ’t Rietland. De mensen zijn erg aardig en het helpt mij ook om de Nederlandse taal beter te leren spreken. Als Somalische is dat niet altijd makkelijk, maar zo gaat het wel goed.

Saafi Hussein Abdi

vrijwilliger ’t Rietland

#ditismijnmaatvast

• Het is leuk en dankbaar werk. Wat wil je nog meer?

Ik krijg ook veel positieve reacties van de bezoekers. Je ziet hoe belangrijk dit voor de mensen is. Een beetje gezelligheid en aandacht: het lijkt een klein iets, maar het betekent heel veel.

Diana Celie

vrijwilliger ‘t Rietland