Wijkcentrum De Amazone

In de wijk Toolenburg in Hoofddorp is Wijkcentrum De Amazone te vinden. Deze Maatvast-locatie is ruim 25 jaar dé ontmoetingsplek voor buurtbewoners. In het centrum worden diverse activiteiten georganiseerd: van handwerken, schilderen, workshops, bingo, high-tea, kaarten maken en klaverjassen tot Engelse taallessen, yoga en spelletjesmiddagen.

Op werkdagen is het wijkcentrum open voor inloop en een kop koffie. Om de week op woensdagavond kunnen buurtbewoners aanschuiven voor een gezellig buurtmaaltijd. Daarnaast is er een keer per maand op maandagmiddag de mogelijkheid om te komen lunchen. Wil je komen lunchen of mee-eten? Aanmelden kan tot uiterlijk twee dagen van tevoren.

Dit
zeggen
zij!

• Wij gaan voor gezelligheid

Er is altijd genoeg te doen. Als er kookclub is staan we bijna de hele dag te schillen en snijden. Maar ook als er geen activiteit is, zijn we aan het verven of opknappen. Onze bezoekers zien alles: ‘Heb je een nieuw plantje?’. Wij gaan voor gezellig. Al zit er maar één meneer, we maken het huiselijk.

Lisette Glerum

vrijwilliger De Amazone

#ditismijnmaatvast

• Even een praatje, dat kan al zoveel betekenen

We zijn er voor iedereen. Voor sommige mensen is een bezoek het hoogtepunt in de maand en voor anderen is het hun dagelijkse loopje. Het is ook belangrijk dat er zo’n plek in de wijk is.

Karin Kiekens

vrijwilliger De Amazone

#ditismijnmaatvast

Paasbrunch De Amazone