Het Ontmoetingscentrum

Midden in het centrum van Nieuw-Vennep, aan het Harmonieplein, is Het Ontmoetingscentrum te vinden. De naam van deze Maatvast-locatie zegt eigenlijk al genoeg, want in het Ontmoetingscentrum staan ontmoetingen centraal. Het centrum is een centrale plek om elkaar te ontmoeten, te vergaderen of interessante activiteiten bij te wonen of te organiseren.

In het centrum worden verschillende activiteiten georganiseerd, zoals yoga en klaverjassen. Verder zijn er in het centrum diverse diensten gevestigd, waaronder de trombosedienst, de rijbewijskeuringen en het ouderenadvies. Tijdens de openingstijden is iedereen welkom voor een kopje koffie en een goed gesprek.

Twee keer per maand wordt er in het Ontmoetingscentrum een buurtrestaurant georganiseerd, waar je kunt genieten van een smakelijke, gezonde maaltijd voor een lage prijs. Inschrijven kan via de mail of door even binnen te lopen.

Daarnaast worden er het hele jaar door de Koepelcommissie activiteiten georganiseerd rondom de muziektent op het Harmonieplein, bijvoorbeeld op 5 mei en tijdens de kerstdagen.

• Je ontmoet veel mensen en daar wordt iedereen rijker van

Mensen willen niet alleen zijn, ze willen bij elkaar zitten en een praatje met elkaar kunnen maken. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt. Met de mensen van Maatvast heb ik goed contact. Je merkt dat je gewaardeerd wordt. Ze betrekken ons ook bij plannen en ideeën: wat vinden jullie ervan? Dat is fijn. We worden serieus genomen en er is persoonlijke aandacht. Dat is voor iedereen belangrijk.

Carla Beenakker

vrijwilliger Het Ontmoetingscentrum

• Mensen betrekken bij creativiteit, dat vind ik belangrijk

Ik teken al mijn hele leven. Ik deel graag en wil de kunst naar de mensen brengen, niet andersom. Mensen betrekken bij creativiteit en mensen bij elkaar brengen, dat is voor mij belangrijk. Het sociale aspect is dus onmisbaar en daar is Het Ontmoetingscentrum een fijne plek voor.

Irma Jansen

vrijwilliger Het Ontmoetingscentrum

• Met elkaar kunnen we alles voor elkaar krijgen

Sinds een jaar of twee help ik mee met het buurtrestaurant. Het is natuurlijk meer dan alleen een maaltijd. Het is een heel sociaal gebeuren. Even een praatje met elkaar, wat gezelligheid.

Lucas Drewes

vrijwilliger Ontmoetingscentrum Nieuw-Vennep