Dorpshuis Badhoevedorp

In Badhoevedorp staat het ‘jongste’ dorpshuis van Maatvast: Dorpshuis Badhoevedorp. In dit multifunctionele gebouw zijn diverse diensten gevestigd, waaronder de buitenschoolse opvang van Partou, peuterspeelzaal SKH Spring in ’t Veld, Cpunt Bibliotheek en de GGD Jeugdgezondheidszorg.

Ook heeft Galerie Kunst 2001 hier zijn expositieruimte met 6-wekelijks wisselende tentoonstellingen. Daarnaast maken vele andere huurders wekelijks of maandelijks gebruik van een van de ruimtes voor hun activiteiten. Voor het dorpshuis is een ruime parkeerplaats en aan de achterzijde is een fraai uitzicht op een natuurlijke vijver.

Naast het gebruik door de vaste huurders doet het dorpshuis ook dienst als ontmoetingsplek voor buurtbewoners. Deze kunnen altijd binnen lopen voor een kopje koffie en een praatje. Voor hen zijn er ook openbaar toegankelijke activiteiten die door vrijwilligers worden georganiseerd. Het ‘Samen Eten’, wekelijks op woensdag, is inmiddels een begrip voor vele trouwe bezoekers. In de weekenden wordt het culturele programma ‘Route Ontmoet’ georganiseerd, voor een ‘dagje uit’ in het dorp, met o.a. lezingen, filmhuis, diner & theatervoorstellingen.

Dit
zeggen
zij!

• Wacht niet tot je pensioen om iets voor anderen te doen

“Vier dagen in de week werk ik bij een financieel bedrijf in Amsterdam. Op woensdag ben ik vrij. Zo’n twee jaar geleden dacht ik: wat ga ik doen met die woensdag? Ik wilde graag iets nuttigs doen. Iets voor anderen en totaal anders dan mijn dagelijkse werk. En waarom zou je wachten met vrijwilligerswerk tot je gepensioneerd bent?”

Gina de Boer

Vrijwilliger Dorpshuis Badhoevedorp