Een steentje bijdragen

Naast onze reguliere werkzaamheden ondersteunen wij de samenleving bij het realiseren van (nieuwe) sociale initiatieven op onze locaties. Zo verbinden we inwoners uit Haarlemmermeer. Wij werken hierbij samen met diverse fondsen, bedrijven en sponsors.

Ook jij kan het verschil maken

Fondsenwerving stelt ons sinds maart 2016 in staat om zonder subsidiesteun van de gemeente Haarlemmermeer projecten gericht op innovatie te realiseren. Het verbeteren en versterken van de sociale samenhang in Haarlemmermeer staan hierbij centraal.

Met innovatieve projecten realiseren we naast onze reguliere werkzaamheden initiatieven vanuit de samenleving. Onze locaties zijn de plek waar de initiatieven plaats kunnen vinden, met als doel inwoners uit Haarlemmermeer met elkaar te verbinden. Niet het geld maar het sociaal doel staat hierbij centraal.

Voor het uitvoeren van de corporate activiteiten van Maatvast ontvangen wij subsidie van de gemeente Haarlemmermeer. Innovatie is de plus, de tweede laag van de taart, het extraatje waarvan je nog blijer wordt. Zeker als je de kers op de taart treft. Voor het uitvoeren van de projecten die we vanuit innovatie starten ontvangen we geen subsidie van de gemeente Haarlemmermeer. Er is samenwerking nodig met ons netwerk, sponsors en fondsen.

We hebben deze ‘vrienden’ hard nodig om de innovatieve projecten te realiseren en daarmee de samenleving te bedienen en mensen met elkaar te verbinden.

Voorbeelden zijn er voldoende. Wat te denken van onze Kinderactiviteitenweken in de zomer die het voor kinderen die niet op vakantie gaan mogelijk maken om toch een leuke zomervakantie te hebben. De wijkverbindende activiteiten tijdens NLdoet en Burendag. De 700 á  800 mensen die een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken en voor wie onze jaarlijkse kerstdiners écht een feestje zijn. Het project History Repeated, waarbij we de jongeren die onze jongerencentra bezoeken bewust maken van hetgeen is gebeurd tijdens WO II, met daarbij een verbinding naar de huidige tijd.

Al deze prachtige en zinvolle projecten, zo maar een greep, zijn niet mogelijk zonder de hulp van fondsen en donateurs.

Help jij ons (lees: de samenleving) mee? Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op via ons contactformulier op deze website.

Bellen of mailen kan natuurlijk ook: 023 – 82 00 660 en/of info@maatvast.nl

maatvast-hartstichting