Open Koffie Tafel Adamas in De Reede

Mensen die geraakt zijn door kanker kunnen al jaren terecht bij Adamas in Nieuw-Vennep. Door de persoonlijke ondersteuning die Adamas biedt kun je om leren gaan met de gevolgen van kanker. Samen werken we aan jouw kwaliteit van leven om deze te behouden of opnieuw op te bouwen. Om nu nog meer inwoners in Haarlemmermeer in de gelegenheid te stellen om met elkaar in gesprek te gaan, komen de vrijwilligers van Adamas naar Maatvast-locaties. Op een zestal locaties organiseren we samen in oktober, de borstkankermaand, de eerste Open Koffie Tafels. Woensdag 19 oktober om van 10.00 – 11.00 uur in De Reede en ook op woensdag 23 november van 10.00 – 11.00 uur. Voor mensen met borstkanker liggen bij deze eerste Open Koffie Tafels een heart pillow klaar. Dit zijn kussentjes die onder de oksel kunnen worden gedragen na operaties in het borstgebied, bijvoorbeeld een (preventieve) borstoperatie, maar ook bijvoorbeeld na longoperaties. De heart pillow geeft ondersteuning en een prettige druk op de operatiewond waardoor zwelling en oedeemvorming wordt tegengegaan.