Wijkcentrum De Boerderij

Wijkcentrum de Boerderij ligt centraal in de wijk Pax in Hoofddorp-Centrum, naast het winkelcentrum. Deze Maatvast-locatie herbergt vele lokale verenigingen zoals muziekvereniging Excelsior Hoofddorp, de tafeltennisvereniging, de Computerclub Hoofddorp (CCH), de klaverjasclub, yogalessen, een amateur bierbrouw-vereniging, een goochelclub en nog veel meer. In het wijkcentrum worden diverse cursussen gegeven. Verder huisvest de locatie ook peuterspeelzaal ‘De Kleiduifjes’ van Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH).

Sinds kort is De Boerderij de trotse bezitter van Buurtmoestuin Pax. Heb je groene vingers, dan kun je je aansluiten bij de groep vrijwilligers die hier dagelijks te vinden zijn. Gewassen worden regelmatig gebruikt voor de maaltijden in het wijkcentrum.

Om Buurtmoestuin Pax nog meer een succes te maken zijn we op zoek naar vrijwilligers die blij worden van tuinieren en/of organiseren. Je bent van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen in en om De Boerderij en vraag naar de sociaal beheerder Wichert Brommer, de koffie staat klaar.

Dit
zeggen
zij!

• Als je iets wilt, neem dan initiatief!

Het is zo mooi en dankbaar werk en je ontmoet heel veel leuke mensen. Ik ben ook hartstikke vitaal, fiets veel, dus het gaat me allemaal goed af. Maar ik vind ook dat als mensen iets willen, dat ze dan in actie moeten komen. Niet wachten tot een ander of een instelling iets organiseert. Als je iets wilt, neem dan initiatief.

John Gouwerok

vrijwilliger Wijkcentrum De Boerderij

#ditismijnmaatvast

• De belangrijkste oogst van de buurttuin is het sociale contact

Iedereen is welkom in de buurttuin om te helpen en het liefst mensen uit de buurt natuurlijk. We hebben een aantal vaste vrijwilligers, maar dat mogen er best nog wel meer worden. Er is genoeg te doen, je mag zelf initiatief nemen.

Erwin & Mirjam

vrijwilligers buurttuin De Boerderij