Jongerencentrum Flex C

Flex C is de nieuwe naam voor jongerencentrum De Lans in Toolenburg. Het jongerencentrum bestaat al …. 25 jaar. Het is een centrum met geschiedenis, en kent vele verhalen. Tijd voor verandering en vernieuwing. De verandering is de nieuwe naam, Flex C. Deze naam is ontstaan uit nieuwe ideeën voor het jongerencentrum, en een fusion van de verschillende functies in het centrum.

De naam Flex C staat voor:

Flex, Het idee Flexplekken voor jongeren te realiseren!

Flex is ook een woord wat op straat gebruikt wordt.  Bijvoorbeeld, alles Flex? Wat zoiets betekent als, alles ok, rustig, goed?

De C staat voor de verschillende functies van het jongerencentrum.

Centrum. Punt of gebied in het midden. Het jongerencentrum ligt op een mooie en centrale plek in de wijk Toolenburg.
Chill. Het woord zegt het al, relax. Het centrum moet laagdrempelig en veilig zijn. Het jongerencentrum heeft zoals elk jongerencentrum inloopavonden.
Creativiteit. Het jongerencentrum wil creativiteit en talent bevorderen.
Coach. Het jongerencentrum kan ook de functie hebben als begeleider.
Club. De club is het gedeelte disco’s en sport. Wat heeft dat met elkaar te maken? Beweging
Competenties. Als jongerencentrum kunnen en willen wij niet functioneren zonder vrijwilligers. Als jonge vrijwilliger leer je een heleboel.
Corner. Flex C zit op een hoek, en is één van de hoekstenen uit onze samenleving.
Crowd. We zijn een stichting en kunnen altijd extra hulp, geld, materialen etc. gebruiken. De Meerwinkel heeft bijvoorbeeld een groot deel van onze Flex-kamer gerealiseerd.

Flex C te Hoofddorp heeft de beschikking over de volgende faciliteiten:

– Bar
– Garderobe
– Kantoorruimte
– Statafels en barkrukken
– Glaswerk, bestek, dienbladen
– Oven, koeling, keukengerei
– Beamer
– Tv
– Tv presentatiescherm
– Draadloze microfoon-unit
– DJ-booth en DJ-set
– Groot scherm
– Spelcomputers
– Games

Contact Opnemen

U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de beheerder van de accommodatie. Even langsgaan is natuurlijk ook altijd mogelijk!

Contactgegevens:

Beheerder: