Dorpshuis de Meerkoet

De Meerkoet is het op een na oudste dorpshuis van de Haarlemmermeer, geopend in september 1970. De bewoners waren al voor de bouw erg betrokken bij het dorpshuis, dat uitte zich door grote financiële bijdrages en acties, maar ook door het vele vrijwilligerswerk dat verricht is in de bouwfase.

De Meerkoet heeft door diverse aan- en verbouwwerkzaamheden (o.a. peuterspeelzaal, jongerencentrum en medisch centrum) anno 2013 een frisse en eigentijdse uitstraling. De Meerkoet is de thuisbasis voor ongeveer 20 lokale verenigingen en organisaties.
Daarnaast organiseert de Meerkoet, ondersteund door ruim 70! onmisbare vrijwilligers, zelf activiteiten. Actuele informatie daarover kunt u vinden op de website van de Meerkoet www.lisserbroek-sdl.nl
De dienstverlening van de Meerkoet gaat veel verder dan alleen het verhuren van zalen. Dat vertaalt zich in de ondersteuning bij fondsenwerving en publiciteit (kranten en dorpsblad), presentatiemiddelen, maaltijdvoorziening en een speciale muziekruimte. Niet alleen ondersteuning van de gebruikers van de Meerkoet, maar ook voor de overige inwoners van Lisserbroek.

De Meerkoet is 7 dagen in de week geopend. Onze locatie is voorzien van een goede parkeergelegenheid. Tevens zijn de ruimtes rolstoel toegankelijk.

Dorpshuis de Meerkoet in Lisserbroek heeft de beschikking over de volgende faciliteiten:

– Bar- en keukenondersteuning
– Theaterverlichting
– Podium van 30 m²
– Demontabel podium 16m²
– Beamer
– TV presentatiescherm
– Draadloze microfoons / headsets
– Flipover
– Diverse sport- en spelmaterialen
– 4 professionele barbecues
– Party- / buitensets (100 zitplaatsen)

Ruimtes

De Meerkoet heeft 11 zalen, variërend in grootte van 20 tot 250 m². De grootste zaal is voorzien van een ringleiding voor doven en slechthorenden.

Contact Opnemen

U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de beheerder van Dorpshuis de Meerkoet. Even langsgaan is natuurlijk ook altijd mogelijk!

Bedrijfsleider:
Cok van Beek